Criminaldlaw_MainPic הטרדה מינית
Criminaldlaw_MainPic הטרדה מינית
פנייה לייעוץ אישי



איך להתגרש מבלי להישבר בדרך?

איך להתגרש מבלי להישבר בדרך?

תוכן עניינים

נתחיל מהסוף –  זה אפשרי!

הדבר החשוב ביותר לזכור, במיוחד אם יש ילדים בתמונה (אך לא רק), הוא לשמור עד כמה שניתן על שיח חברי או לכל הפחות על שיח מכבד בין הצדדים.

יש להבין כי בני הזוג המתגרשים, יישארו לעד זה בחייו של זו ויישאו בנטל ההורות המשותפת ולכן יהיה זה נכון ואף קריטי לשמור על שיתוף פעולה ושיח פתוח ביניהם.

הבחירה איך להתגרש נתונה לחלוטין בידי בני הזוג וזאת בשונה משנהוג לחשוב. אין הכוונה לניהול ההליך הפורמאלי ברבנות, אלא למצב בו הזוג המתגרש מנהל את ההליך עפ"י הרצון החופשי מתוך הידברות, תפיסת עולם וערכי יסוד.

אם הדבר קשה עד בלתי אפשרי, אפשר בהחלט להשאיר זאת ל"מקצוענים" כלומר לעו"ד המתעסקים כדרך קבע בעיסוק זה ואולם, זה המקום לציין כי חלק מהותי בלימודי משפטים הוא היכולת להרחיק ו"לנתק" עצמך מהסיטואציה ומדעות אישיות ולנסות עד כמה שניתן לבחון בצורה אובייקטיבית את המקרה, עד כדי בצורה שעלולה להתפרש כקרה, מנוכרת וחסרת כל התייחסות להיבטים רגשיים המובנים מעצם טיבם של קשרי זוגות ומשפחה. אם כך, הדגש ברור: אם אפשר בלי עו"ד – דיינו.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

איך מתגרשים "נכון"?

איך להתגרש נכון – קודם כל מבינים שאין באמת "נכון או "לא נכון", יש את מה שנכון לכם, אבל יש צורך לראות את התמונה הגדולה כי איך שלא תסתכלו על זה, תהליך הגירושין יסתיים ובסופו אתם וילדיכם תצטרכו לחיות חיים שלמים עם תוצאותיו, לכן השתדלו מראש להימנע מחשיבות המבוססות אגו ובוודאי הימנעו מלכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ, על אף הקושי הרגשי והרצון המובן לשתף. רצוי שלא לחרחר מריבות וללבות שריפות במקום שבו מרקם החיים עצמם דק דיו.

איך להתגרש בלי להתרגש?

ראשית, היו כנים עם עצמכם. האם זה מה שאתם רוצים? ואם לא- האם עשיתם כל שביכולתכם על מנת לחתור לשלום בית? על מנת לענות על השאלה איך להתגרש (בדומה ליישוב סכסוכים בכל נושא), נדרש תחילה לברור את העיקר מהתפל ולהגיע בראש פתוח ובנפש חפצה לשמוע את הצד השני.

אין ספק כי אנו רוצים את הטוב ביותר עבור ילדינו ועבורנו. אך האם מה שנכון עבורנו ברמה האישית, הוא גם הכי נכון עבור משפחתנו? כן! כן! קראתם נכון! בגירושין איננו מפרקים את התא המשפחתי אלא בונים אותו מחדש. התעקשות על קטנות לא תוביל לדבר, אלא רק תרחיק אותנו  מהידברות אמיתית כפי שצריך להיות.

ישנם זוגות אשר מופנים או בוחרים לפנות להליך גישור, דבר זה מוכיח עצמו פעם אחר פעם כדבר הנכון לעשות, שכן רבים ממקרי הגירושין טומנים בחובם משקעים רבים ביחסים שבינו לבינה ומגשר טוב, יידע לנווט את הקושי לכדי תהליך פרידה תקין תוך שמירה על ניהול תקשורת אפקטיבית בצורה שמצליחה לבטא את רצונותיו של בן/ת הזוג, על מנת שזו תישמע בצורה נכונה ע"י הצד השני.

וכך רושמת סוזן זיידל בספרה "להתגרש ולהישאר חברים", עמ' 5:

"בדרך כלל תהליך הגישור מהיר ויעיל ויחסוך עלויות של ייצוג משפטי… הצדדים שולטים בקצב התהליך… כמו כן נשמרת פרטיותם.. דבר שאינו קורה בבימ"ש".

"מן ההיבט האנושי, הגישור עשוי לחזק את הדימוי העצמי של בני הזוג. הם ייתפסו את עצמם כמצליחים להתמודד זה מול זה בכבוד ולפתור בעיות במשותף. יותר מזה, תהליך הגישור מקנה לצדדים יכולת הדדית למשא ומתן שתעזור להם בעתיד לפתור בעיות אחרות"

לסיכום: על בני הזוג המתגרשים  להבין כי בעוד הקשר הזוגי מתנתק, עדיין מוטלת עליהם החובה לניהול עסקיהם המשותפים (בית משותף באם אחד מבני הזוג נשאר להתגורר בו ובין אם עולה הצורך למכור אותו, המשך גידול הילדים על כל המשתמע – חינוך, בריאות וכו', לעתים אף יש באמת עסק משותף ועל גורלו יש לקבל החלטות) – על כל זה ועוד יש לשאוף לנהל תוך שיתוף פעולה חברי והתנהלות מכבדת.

*אתר זה עוסק בנושאים של הטרדה מינית CriminaldLaw, מגיש מאמרים משפטיים וניתוח משפטי. יחד עם זאת אין לראות באמור בו כהמלצה, חוות דעת או תחליף לייעוץ משפטי.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8041822 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף