Criminaldlaw_MainPic הטרדה מינית
Criminaldlaw_MainPic הטרדה מינית
פנייה לייעוץ אישי



5 סיבות נפוצות בגללן נשים מחליטות להתגרש

גירושין בין בני זוג היא תופעה שכיחה ומוכרת בישראל. לפי הלמ"ס, מספר הזוגות המתגרשים בישראל וכן הגיל הממוצע לגירושין, עולים בהתמדה. לעתים, ההחלטה להתגרש נובעת מרצון שני בני הזוג ואז רק נשאלת השאלה איך מתגרשים בהסכמה.

5 סיבות נפוצות בגללן נשים מחליטות להתגרש

לעתים הגירושין נובעים מרצון הגבר, ולעתים מרצון האישה. במאמר זה נציג חמש סיבות נפוצות שבגללן נשים מחליטות להתגרש.

תוכן עניינים

בגידה

קיום קשר רומנטי, ובפרט מיני, של גברים עם נשים אחרות בעודם נשואים, גורם פעמים רבות לנשותיהם החוקיות לאבד את האמון הבסיסי בהם. נשים רבות מאמינות שהן לא תוכלנה לרכוש שוב את האמון בבעליהן בעתיד, כלומר מדובר, לדעתן, בפער שלא ניתן לגישור, ולכן הן מחליטות להתגרש.

אציין, כי פעמים רבות הרקע לבגידה מצד הגברים נובע מכך שהם מרגישים שהפערים האישיותיים בינם לבין נשותיהם הולך וגדל, או מרגישים שהם מאבדים עניין בנשותיהן ואולי אף להיפך. את הפתרון לכך מוצאים גברים רבים בבגידה, בין אם מדובר במעשה מוצדק ובין אם לא.

עקרות הגבר

זוגות רבים, ובפרט צעירים, נישאים כדי להביא ילדים לעולם ולהקים משפחה. פעמים רבות, אם הגבר הוא עקר, כלומר סובל מאי פוריות ולא יכול להביא ילדים לעולם, האישה לא תראה טעם בהמשך הנישואין, שכן כל עוד היא נשואה לעקר היא לא יכולה להקים משפחה. בנוסף, האישה תוכל לטעון שבזמן הזה היא הייתה יכולה להיות נשואה לאחר ועמו להקים משפחה, וכל עוד היא נשואה לעקר – זמנה מתבזבז, שכן בשונה מגברים, הזמן בו נשים יכולות להביא ילדים לעולם הוא מוגבל.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

חילוקי דעות

ככל שבני זוג חיים ביחד זמן ממושך יותר, וקורים אירועים שונים בחייהם, נחשפת האישה לדעות הגבר בנושאים שונים, וכמובן להיפך. לדבריו של עורך דין יניב ערבה העוסק בדיני משפחה: "הדבר גורם, לעתים, לחילוקי דעות ולוויכוחים רבים בין בני הזוג, בנושאים יומיומיים ומהותיים, כמו אופן גידול הילד הראשון לאחר לידתו, או נושאים הקשורים למעבר למקום מגורים חדש".

פעמים רבות, ויכוחים אלה לא נפתרים, ושני הצדדים מסרבים לשנות את דעתם ו/או להתפשר. הדבר גורם בסופו של דבר לגירושין, בעיקר מצד האישה, שכן לרוב ילדים נשארים לחיות עם אימם, ואם לדוגמא יש חילוקי דעות מהותיים בנושא גידול הילדים – האישה תסרב להתפשר ולשנות את דעתה, ולכן תבקש להתגרש.

נישואין מהירים וחוסר התאמה

פעמים רבות, זוגות מחליטים להינשא כתוצאה מלחץ. לחץ זה קיים בעיקר אצל הנשים, שכאמור הזמן שבו הן יכולות להביא ילדים לעולם הוא מוגבל, ולכן, לעתים, הן מחליטות להינשא רק כדי לא להחמיץ את ההזדמנות להקים משפחה. גם היריון לא מתוכנן יכול להביא לנישואי הגבר והאישה מבלי שהם התכוונו לכך.

פעמים רבות, לאחר שזוג מתחתן מהסיבות הנ"ל, מתגלה תוך זמן לא רב חוסר התאמה ביניהם: העדפות שונות, תחביבים שונים וכדומה. הדבר יכול להביא לגירושין, בעיקר מצד האישה, שכן כבר לא מופעל עליה לחץ להביא ילדים לעולם, ולכן היא לא תהסס להתגרש.

אובססיה וקנאה מצד הגבר

סיבה זו תופסת תאוצה בשנים האחרונות, לאור השימוש ברשתות החברתיות. ישנם מקרים שבהם הגברים מורים על נשותיהם לסגור את חשבונות האינסטגרם והפייסבוק שלהן, מחשש שגברים אחרים יפנו אליהן וינסו לגרום להן להיכנס עמם למערכת יחסים.

במקרים קיצוניים יותר, הגברים קוראים את ההודעות השונות שנשותיהן מקבלות, בכדי לדעת אם הן דיברו עם גברים אחרים. נשים רבות אינן מסוגלות להמשיך ולחיות עם גבר אובססיבי וקנאי שלא נותן להן פרטיות כלל, ולכן מבקשות להתגרש.

לסיכום, ישנן סיבות רבות הגורמות לנשים להחליט להתגרש, אך הפופולריות שבהן הן בגידה ואובססיה מצד הגבר, חוסר התאמה וחילוקי דעות בינן לבין בני זוגן, וכן עקרות הגבר.

*אתר זה עוסק בנושאים של הטרדה מינית CriminaldLaw, מגיש מאמרים משפטיים וניתוח משפטי. יחד עם זאת אין לראות באמור בו כהמלצה, חוות דעת או תחליף לייעוץ משפטי.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8041822 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף